آیا نخوردن صبحانه ضرر دارد؟

آیا نخوردن صبحانه ضرر دارد؟
تحقیقات زیادی در استرالیا انجام گرفته که نشان می دهد خیلی از کودکانی که از خوردن صبحانه سر باز می زنند، سنگین وزن تر از بچه هایی هستند به طور مرتب صبحانه می خورند.

غفلت از خوردن صبحانه، عملکرد مغز را کاهش میدهد. خوردن صبحانه به یادگیری کمک می کند، به این شکل که شما علاقه بیشتری برای یادگیری نشان خواهید داد و روی مطلب هم تمرکز بیشتری خواهید داشت.

خوردن صبحانه هایی که سرشار از فیبر هستند باعث کاهش خستگی می شود.

افرادی که خوب صبحانه نمی‌خورند در باقی روز نیز انتخاب های غذایی خوبی نخواهند داشت.

رژیم غذایی افرادی که صبحانه می خورند بسیار مغذی و مقوی تر از افرادی است که صبحانه نمی‌خورند. این افراد همچنین عادت های غذایی بهتری داشته و کمتر به سراغ خوردن هله هوله و تنقلات مضر می روند.

صبحانه مفصل مانع چاقی می شود

پژوهشگران اعلام کردند خوردن یک وعده صبحانه مفصل، راز حفظ بدن سالم و وزن متعادل در میانسالی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا پزشکان بیمارستان آدنبروک در کمبریج ۶ هزار و ۷۶۴ تن از ساکنان ۴۰ تا ۷۰ ساله نورفولک را به مدت پنج سال بررسی کردند.

این پژوهشگران دریافتند افرادی که صبحانه مفصل و کاملی میخوردند حتی اگر به طور متوسط کالری بیشتری از دیگران دریافت کنند، کمتر دچار اضافه وزن میشوند.

خوردن صبحانه به حفظ سلامتی کمک قابل توجهی می کند: خوردن صبحانه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی مثل بیماری های قلبی، دیابت و سرطان می شود و سیستم ایمنی را قوی نموده و لذا مقاومت بدنی شما را در مقابل بیماری های مزمن همچون سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می دهد.

خوردن صبحانه هوشیاری و زیرکی شما را حفظ می کند: خوردن صبحانه باعث تقویت حافظه وقدرت تمرکز شما می شود. طبق مطالعات انجام شده مشخص گردیده که کودکانی که صبحانه می خورند در تست هوش امتیاز بیشتری کسب نموده و کمتر از بقیه کودکان دچار افسردگی، اضطراب و بیش فعالی می شوند.

شاید بپسندید:  آیا فضایل و رذایل فطری انسان است؟

صبحانه وعد ه غذایی کامل و بسیار عالی می باشد. بسیاری از مردم هنگام صبح به خوردن لقمه ا ی کوچک آن هم در حین تر ک منز ل و با عجله اکتفا نموده و خود را از فواید بسیار زیاد آن بی بهر ه می نمایند و در عوض وعده غذایی بعدی خود را بسیار مفصل و سنگین صرف می نمایند که این عادت کاملاً غلط است.

یک صبحانه کامل حاوی کالری لازم برای بدن در فرم کربوهیدرات های ساده ای است که سطح قند خون را متعادل نگه داشته و مانع کاهش شدید انرژی در ساعات اولیه روز می گردد. یک صیحانه ایده ال حاوی بیش ا ز۵۰۰ الی ۶۰۰ کالری است و بعلاوه ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی شامل حداقل ۲۰ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر را فراهم می کند. به عنوان مثال شیر و پنیر موجود در این وعده غذایی موادی ضروری برای حفظ ساختمان ماهیچه های بدن است. و مواد معدنی موجود در آن فشار خون را کنترل می نماید و در حد متعادل نگه می دارد. بنابراین بهتر است که در حفظ این عادت غذایی کوشا باشید و سعی نمایید مواد مغذی لازم را در این وعده غذایی بگنجانید.